1. ΠΕΡΙ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΩΝ …
Επανειλημμένα ζητήσαμε από τους υπεύθυνους του «Εκτός των Τειχών» να αλλάξουν το χρώμα που βάζουν στην επικεφαλίδα της σελίδας της παράταξής μας με ένα χρώμα πολιτικά ουδέτερο. Ο «δαίμων» όμως του τυπογραφείου επιμένει να χρησιμοποιεί το μωβ προς μπλέ χρώμα στην σελίδα της παράταξής μας. Χρησιμοποιεί φυσικά το καθαρό πράσινο στη σελίδα του Σ. Δανιηλίδη και το καθαρό κόκκινο στη σελίδα του Τ. Χατζηβασιλειάδη. Η επιμονή αυτή και η σημειολογία της δεν είναι καθόλου τυχαία.
Το «Εκτός των Τειχών» και ο υπεύθυνός του για τον Νόμο φαίνεται ότι θέλουν τις δημοτικές παρατάξεις του Δήμου μας να ταυτίζονται με τα κόμματα του Κοινοβουλίου. Βλέπουν τους πολίτες των Συκεών σαν τα ανθρωπάκια του ζωγράφου Γ. Γαΐτη πανομοιότυπους και ομαδοποιημένους. Ετσι τους συμφέρει. Αδυνατούν να αρθρώσουν λόγο αυτοδιοικητικό και ακηδεμόνευτο και όταν άλλοι το επιχειρούν σπεύδουν να τους χαρακτηρίσουν και να τους εντάξουν συνοπτικά σε κατηγορίες. Προτιμούν λόγο κομματικό, ξύλινο και καπελωμένο.
Επειδή υπάρχουν ακόμη πολίτες που επιμένουν να ακούνε «το χτύπο μόνο της καρδιάς που μας βαφτίζει ανθρώπους», όπως λέει το γνωστό τραγούδι του Σαββόπουλου, ευγενικά ζητούμε από το περιοδικό που (υπενθυμίζουμε) εκδίδεται με δαπάνες του Συκιώτικου λαού να μας χρωματίσει με οποιοδήποτε ουδέτερο χρώμα και να μας πολιτογραφήσει ως τη μοναδική παράταξη στο Δήμο Συκεών, στην οποία συμμετέχουν πολίτες και φυσικά και κομματικά μέλη από ΟΛΟ το πολιτικό φάσμα και όχι μόνο από έναν κομματικό φορέα, αλλά και ανεξάρτητοι και ανένταχτοι.
2. Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κατά τη συζήτηση του προϋπολογισμού της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Καλλιτεχνικής Παιδείας και Πολιτισμού Συκεών (4η συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου/25.2.2008) η παράταξή μας διατύπωσε τις εξής θέσεις :
2.1. Στην δημοτική επιχείρηση καλλιτεχνικής παιδείας και πολιτισμού απασχολούνται σήμερα (σύμφωνα με στοιχεία που μας έδωσε η διοίκηση μετά από σχετική ερώτησή μας) δύο μόνιμοι υπάλληλοι του Δήμου, πέντε υπάλληλοι αορίστου χρόνου, δεκαέξι συμβασιούχοι και τριάντα εννέα ωρομίσθιοι (είκοσι έξι εκπαιδευτές και δεκατρείς εικαστικοί καλλιτέχνες). Δηλαδή από τους εξήντα δύο εργαζόμενους στην Επιχείρηση οι δύο μόνο είναι μόνιμοι, οι πέντε αορίστου χρόνου και οι πενήντα πέντε (!!!) μερικώς απασχολούμενοι, που μπορεί μάλιστα μερικοί από αυτούς να απασχολούνται μερικές μόνο ώρες την εβδομάδα.
Η παράταξή μας είναι αντίθετη στη μερική απασχόληση ακόμη και στα ειδικά αντικείμενα που αφορούν τη συγκεκριμένη δημοτική επιχείρηση. Οι μερικώς απασχολούμενοι είναι όμηροι των εργοδοτών τους, δεν έχουν στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, ζουν μέσα σε διαρκή αβεβαιότητα και ανασφάλεια για το εργασιακό μέλλον τους. Πιστεύουμε ότι η μερική απασχόληση δεν λύνει το πρόβλημα της ανεργίας, το επιδεινώνει.
Το φαινόμενο των μερικώς απασχολούμενων και ωρομίσθιων (και στο Δήμο μας) διαρκώς διογκώνεται. Διογκώνεται εις βάρος των μονίμως εργαζομένων ακόμα και αν πρόκειται για πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Σε λίγο δεν θα έχουμε μόνιμους εργαζόμενους αλλά μόνο συμβασιούχους και ωρομίσθιους. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε χαριτολογώντας κατά τη συζήτηση του σχετικού θέματος δημοτικός σύμβουλος της παράταξής μας «μπαίνουμε στο Δημαρχείο μας και βλέπουμε παντού μερικώς απασχολούμενους και ο μόνος πλέον μόνιμος είναι ο Δήμαρχος».
2.2. Διαφωνούμε επίσης με την παροχή χρηματικής αποζημιώσεως στον Πρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού κ. Γ. Δαλάτση, όπως και γενικά σε όλους τους αιρετούς που αμείβονται από τις δημοτικές επιχειρήσεις. Ο κ. Γ. Δαλάτσης είναι αιρετός και δεν είναι σωστό να μισθοδοτείται από την (κοινωφελή κατά τα άλλα) εταιρία, την οποία διοικεί. Εχουμε επανειλημμένα διατυπώσει την άποψη ότι, αν η Διοίκηση θέλει, μπορεί να προσλάβει έμμισθους μόνιμους εργαζόμενους με εξειδικευμένη γνώση του αντικειμένου και όχι να χρησιμοποιεί αιρετούς στις θέσεις αυτές. Η μισθοδοσία των αιρετών με τον πλάγιο αυτό τρόπο δημιουργεί σχέσεις (οικονομικής) εξάρτησης των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων και αλλοιώνει την ανεξαρτησία του Δημοτικού Συμβουλίου.
΄Αραγε η σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση του προϋπολογισμού της συγκεκριμένης επιχείρησης που πάρθηκε και με την θετική ψήφο του κ. Γ. Δαλάτση δεν παραβιάζει ευθέως το άρθρο 99 παρ. 1 και 2 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων που ορίζει ότι :
«1. Δημοτικός Σύμβουλος δεν μπορεί να μετάσχει στη συζήτηση ενός θέματος …, εφόσον ο ίδιος ή συγγενής του έως το δεύτερο βαθμό εξ αίματος ή εξ αγχιστείας έχει υλικό ή ηθικό συμφέρον και
2. Απόφαση που έχει ληφθεί κατά παράβαση της διάταξης αυτής είναι άκυρη…» ;
2.3. Πάγια θέση της παράταξής μας είναι ότι τα δίδακτρα και οι συνδρομές των τμημάτων της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού θα πρέπει να καθορίζονται με κοινωνικά κριτήρια και να λαμβάνουν υπόψη το εισόδημα των δημοτών. Οι ασθενείς οικονομικά ομάδες (άνεργοι, οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα κλπ) θα πρέπει να απαλλάσσονται. Με τον τρόπο αυτό η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να είναι κοινωνικά δίκαιη και ουσιαστικά αλληλέγγυα σε συμπολίτες μας που υστερούν.
3. ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑΣ ΤΟ …. ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ.
Στο τεύχος 74 του «Εκτός των Τειχών» και όσον αφορά το θέμα της καθαριότητας Σχολικών αυλών είδαμε να γίνεται αναφορά σε «ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας», η οποία ζητούσε την εγκατάσταση του εργολάβου, πριν την Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τον Ιούλιο του 2004. Συνοδεύτηκε δε από συκοφαντικά και περιπαικτικά σχόλια κατά δημοτικού συμβούλου της παράταξής μας. Όπως αποδείχτηκε τελικά, ύστερα από την καθυστερημένη χορήγηση σ’ εμάς των σχετικών στοιχείων και εγγράφων, τέτοια ομόφωνη απόφαση δεν πάρθηκε ποτέ.
Τα ψέματα βέβαια όποιος τα χρησιμοποιεί στο τέλος … πιάνεται.
Αν υποθέσουμε ότι αυτό που συμβαίνει στο επίσημο έντυπο του Δήμου Συκεών, με τη δημοσίευση συκοφαντιών και περιπαικτικών σχολίων κατά Δημοτικών Συμβούλων, οι οποίοι εκφράζουν διαφορετικές απόψεις συνέβαινε στα κρατικά έντυπα τότε ποιό θα ήταν το πολίτευμα μας ;
Ακόμη στο ίδιο περιοδικό υπάρχει αναφορά για Δημοτικούς Συμβούλους της αντιπολίτευσης που ταυτίζονται με εργολάβους.
Καλέσαμε τον κ. Δανιηλίδη, γιατί αυτός τελικά έχει την ευθύνη, αφού τα άρθρα στο περιοδικό του Δήμου μας είναι ανυπόγραφα, να κατονομάσει τους παραπάνω Δημοτικούς Συμβούλους αλλά αρνήθηκε. Δεν θα έπρεπε να μιλά για σχέσεις με εργολάβους τουλάχιστον ο συγκεκριμένος άνθρωπος. Είναι αυτός που από την πρώτη στιγμή της άσκησης των καθηκόντων του εισήγαγε στο Δήμο μας το θεσμό της εργολαβίας στο μέγιστο βαθμό και όχι μόνο στα έργα αλλά εδώ και κάποια χρόνια παλεύει με εργολαβίες να υποκαταστήσει Δημοτικές Υπηρεσίες.
Και επειδή το αναφέρουμε θα εκφράσουμε μια απορία μας σχετικά με την πολύκροτη υπόθεση των Αρμένικων.
Στο συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο προέβλεπε χαρακτηρισμό 3.000 τ.μ. για Σχολείο 12 αιθουσών. Είναι η ελάχιστη έκταση στην οποία μπορεί να γίνει ένα τέτοιου μεγέθους Σχολείο.
Στις 27.5.2004 ο Σ. Δανιηλίδης δίνει εντολή στην Τεχνική Υπηρεσία για χαρακτηρισμό σε χώρο Σχολείου 2.400 τ.μ.
Στις 16.7.2004 μετά τις αντιδράσεις ανθρώπων της Παιδείας με αποκορύφωμα την απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Συκεών της 12.7.2004, δίνει τελικά εντολή για χαρακτηρισμό 3.000 τ.μ..
Τα συμπεράσματα ας είναι των αναγνωστών.
4. ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ.
Οι οκτώ δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής μας προσπαθούμε με διαρκείς παρεμβάσεις προς τους αρμόδιους αντιδημάρχους και τις υπηρεσίες του Δήμου, αιτήσεις, ερωτήσεις, επερωτήσεις, προτάσεις και αναφορές για τα διάφορα προβλήματα που μας επισημαίνουν οι συνδημότες μας ή πέφτουν στην αντίληψή μας, να επισημάνουμε τα κακώς κείμενα (που είναι πολλά) και να συμβάλλουμε και εμείς στη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη του Δήμου μας. Αυτός άλλωστε είναι και ο θεσμικός μας ρόλος.
Μετά από συναντήσεις που είχαμε με επιτροπές κατοίκων επισημάναμε επανειλημμένως το πρόβλημα της ασφαλτόστρωσης δρόμων, όπου εξαιτίας της ολιγωρίας της δημοτικής αρχής υπάρχει κίνδυνος να προκληθούν ατυχήματα λ.χ. στη διασταύρωση των οδών Nαυπλίου και Πηλίου, ή το πρόβλημα της διευθέτησης οδικών κόμβων λ.χ. στη διασταύρωση Λεχόβου και Ανθέων. Η Διοίκηση δυστυχώς ολιγωρεί, εμείς όμως χρησιμοποιούμε και το βήμα αυτό για την επισήμανσή των προβλημάτων, ελπίζουμε η επισήμανση προβλημάτων από την αντιπολίτευση να μην είναι λόγος για την επιβράδυνση της λύσης τους και θα επιμείνουμε μέχρι την οριστική λύση τους.
Επίσης η παράταξή μας έχει θέσει σε απόλυτη προτεραιότητα την συμβολή μας, με όλες μας τις δυνάμεις, στην προάσπιση της δημόσιας υγείας. Μεγάλη είναι η προσπάθειά μας, μαζί με τους πολίτες που ευαισθητοποιήθηκαν, ενδιαφέρθηκαν και κινητοποιήθηκαν για την κατεδάφιση της παράνομης και επικίνδυνης για την δημόσια υγεία κεραίας κινητής τηλεφωνίας στην οδό Θάσου, απέναντι από τον βρεφονηπιακό σταθμό της οδού Επταπυργίου και απέναντι από τον Ναό του Αγίου Χαραλάμπους. Συστρατευτήκαμε με την επιτροπή των κατοίκων που συγκροτήθηκε για το συγκεκριμένο πρόβλημα, μπήκαμε μπροστά στην έρευνα του θέματος σε δημόσιες υπηρεσίες (Πολεοδομία, Νομαρχία κ.α.) και μόλις τώρα, μετά από πολλούς αγώνες και προσπάθειες, ώστε να κινητοποιηθεί ο βραδύς μηχανισμός της Διοίκησης του Δήμου και να ανταποκριθεί στα αιτήματά μας για το συμφέρον των δημοτών, πήραμε τελικά την άδεια της Πολεοδομίας και πιστεύουμε ότι επιτέλους θα κατεδαφισθεί η επικίνδυνη κεραία τις επόμενες μέρες.
4. Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ κ. Γ. ΛΑΖΑΡΙΔΗ.
Πληροφορηθήκαμε ότι, παρά τους χαλεπούς καιρούς, η Δημοτική Επιχείρηση Αθλητισμού προσέλαβε τον συνταξιούχο κ. Γ. Λαζαρίδη, πρώην Αντιδήμαρχο, πρώην δημοτικό σύμβουλο της παράταξης του Σ. Δανιηλίδη και πρώην αντιπροέδρο της Δημοτικής Επιχείρησης (ΔΕΠΑΤ), ως συμβασιούχο (φύλακα, μας είπε ο Δήμαρχος σε σχετική μας ερώτηση στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο) ορισμένου χρόνου (!). Επειδή θεωρούμε το ζήτημα πολύ σοβαρό και θέλουμε να είμαστε πολύ προσεκτικοί στη θέση που θα πάρουμε και στις ενέργειές μας, ζητήσαμε από τη Διοίκηση αντίγραφο της σύμβασης που υπέγραψε με τον κ. Γ. Λαζαρίδη και θα επανέλθουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου