1. ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΜΑΣ ΘΕΛΟΥΝ ΑΓΩΝΑ.
Αποχώρησε η δημοτική μας Παράταξη από την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Συκεών της 5.12.2007, εξαιτίας της άρνησης του Σ. Δανιηλίδη να κατονομάσει τους Δημοτικούς Συμβούλους της Αντιπολίτευσης, που σύμφωνα με αυτόν ταυτίζονται με εργολάβους και καταπατητές δημοτικής περιουσίας, όπως δημοσιεύτηκε στο τεύχος 74 του περιοδικού «Εκτός των Τειχών». Να σημειώσουμε ότι τα άρθρα στο συγκεκριμένο τεύχος είναι ανυπόγραφα και υπεύθυνος για το Νόμο είναι ο Σ. Δανιηλίδης. Ακόμη σύμφωνα με παλαιότερη Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου την έκδοση αυτού του εντύπου θα έπρεπε να παρακολουθεί Συντακτική Επιτροπή, η οποία με ευθύνη της Διοίκησης δε λειτουργεί.
Αυτή η «παιδική ασθένεια» του κ. Δανιηλίδη να κατασυκοφαντεί τους πολιτικούς του αντιπάλους από το περιοδικό του Δήμου είναι απαράδεκτη, αναπέμπει σε αλήστου μνήμης εποχές και έχει μετατρέψει το έντυπο σε λιβελογράφημα. Θα πρέπει να ξέρει ότι όταν για τέτοιες σοβαρές καταγγελίες τον προκαλούμε να κατονομάσει ποιους εννοεί και δεν το κάνει, δικαιούμαστε να του αποδώσουμε τον τίτλο του κοινού συκοφάντη. Οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας βεβαίως, για μια ακόμη φορά παρέμειναν σιωπηλοί και αμέτοχοι στο συμβάν. Η παράταξή μας δηλώνει αταλάντευτη στις αξίες και τις αρχές της. Οι ύβρεις, οι συκοφαντίες και οι δυσφημίσεις του Σ. Δανιηλίδη δεν θα περάσουν.
2. ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ 2008.
Στη συζήτηση για το πρόγραμμα τεχνικών έργων του 2008, που είχε προηγηθεί στην ίδια συνεδρίαση, η παράταξή μας, μετά από συγκριτική μελέτη του προγράμματος τεχνικών έργων του 2007, του 2008 και του απολογισμού του 2007 επεσήμανε ότι από το σύνολο των έργων που είχαν προγραμματιστεί για το 2007, σχεδόν όλα μεταφέρθηκαν αυτούσια στο τεχνικό πρόγραμμα του 2008. Ακούγεται εξωφρενικό, ή μάλλον είναι, αλλά είναι απολύτως αληθές. Σχεδόν όλα τα προγραμματισμένα έργα για το 2007 μεταφέρθηκαν αυτούσια στον προγραμματισμό του 2008. Επισημάνθηκε επιπλέον η παντελής έλλειψη ιεράρχησης στην σύνταξη της έκθεσης αλλά και στην υλοποίηση των έργων, πράγμα που απαιτείται ρητά από τον Νόμο και η προχειρότητα με την οποία ο Σ. Δανιηλίδης αυξομειώνει τους προυπολογισμούς των έργων εκατομμυρίων Ευρώ (π.χ. αντιπλημμυρικός Κρυονερίου) ή εισάγει ή απαλείφει μεγάλα έργα από το τεχνικό πρόγραμμα χωρίς αιτιολόγηση.
Aκόμη περιλαμβάνει έργα Σχολικής Στέγης με την ένδειξη χρηματοδότησης από τη Νομαρχία χωρίς αυτή να είναι εξασφαλισμένη αφού δεν παρουσίασε στο Συμβούλιο καμμιά υπογεγραμμένη Σύμβαση.
3. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ – Η ΚΥΡΙΟΤΕΡΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ.
Καθορίστηκαν από όλους τους Δήμους της μείζονος Θεσσαλονίκης τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού για το 2008. Παραθέτουμε πλήρη πίνακα όλων των συντελεστών που αποφασίστηκαν από τα Δημοτικά Συμβούλια και θα ισχύσουν από την επόμενη χρονιά.
Α. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ 2008 (σε σειρά κατάταξης με πρώτο τον ακριβότερο Δήμο).
1. ΔΗΜΟΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ 2,79 €/τμ Α΄ΖΩΝΗ
2,35 €/τμ Β΄ΖΩΝΗ
2,09 €/τμ Γ΄ΖΩΝΗ
2. ΔΗΜΟΣ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ 2,39 €/τμ
3. ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ 1,88 €/τμ
4. ΔΗΜΟΣ ΣΥΚΕΩΝ 1,80 €/τμ
5. ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ 1,78 €/τμ
6. ΔΗΜΟΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ 1,67 €/τμ
7. ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ 1,65 €/τμ
8. ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ 1,59 €/τμ
9. ΔΗΜΟΣ ΕΥΟΣΜΟΥ 1,50 €/τμ
10. ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 1,45 €/τμ
11. ΔΗΜΟΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ 1,43 €/τμ
12. ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ 1,38 €/τμ
13. ΔΗΜΟΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ 1,35 €/τμ
14. ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΥ ΠΑΥΛΟΥ 1,15 €/τμ
15. ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ 0,82 €/τμ
Β. ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΕΛΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ 2008 (σε σειρά κατάταξης με πρώτο τον ακριβότερο Δήμο).
1. ΔΗΜΟΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Α΄ ΖΩΝΗ 6,12 €/τμ
Β΄ ΖΩΝΗ 3,74 €/τμ
2. ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ 4,52 €/τμ
3. ΔΗΜΟΣ ΧΟΡΤΙΑΤΗ 4,41 €/τμ
4. ΔΗΜΟΣ ΣΥΚΕΩΝ 4,35 €/τμ
5. ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ 4,22 €/τμ
6. ΔΗΜΟΣ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ 4,09 €/τμ
7. ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 3,95 €/τμ
8. ΔΗΜΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ 3,93 €/τμ
9. ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΠΟΛΗΣ 3,75 €/τμ
10. ΔΗΜΟΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ 3,29 €/τμ
11. ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ 3,21 €/τμ
12. ΔΗΜΟΣ ΕΥΟΣΜΟΥ 3,06 €/τμ
13. ΔΗΜΟΣ Α. ΠΑΥΛΟΥ 2,89 €/τμ
14. ΔΗΜΟΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ 2,86 €/τμ
15. ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ 2,62 €/τμ
Ο Δ. Συκεών με πολιτική ευθύνη και επιλογή της Διοίκησής του είναι ένας από τους ακριβότερους (τέταρτος στη σειρά) Δήμους όλης της μείζονος Θεσσαλονίκης και ο ακριβότερος Δήμος της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Ο κάτοικος του Δ. Συκεών, όπως και ο επαγγελματίας που διατηρεί κατάστημα στο Δήμο μας θα πληρώσει για το 2008 από 10 έως και 50 % περισσότερο για δημοτικά τέλη καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού από ότι θα πληρώσει ο κάτοικος και ο επαγγελματίας όμορων Δήμων όπως της Νεάπολης, Πολίχνης, Α. Παύλου κλπ.
Ακόμη θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σε μια μόλις διετία ο Δήμος Συκεών αύξησε το δημοτικό φόρο ηλεκτροδοτουμένων κατά 43% αφού από 0.35/τ.μ που ήταν για το 2006 το αναπροσάρμοσε σε 0.50/τ.μ. για το 2008 τη στιγμή που στην πλειοψηφία των άλλων Δήμων κυμαίνεται στο 0.20-0.30/τ.μ.
Σε εποχή ακρίβειας, αλλεπάλληλων και καταιγιστικών αυξήσεων στοιχειωδών βιοτικών αγαθών (βλ. και πρόσφατες αυξήσεις της ΔΕΗ) ο Δήμος Συκεών δεν δείχνει την παραμικρή κοινωνική ευαισθησία. Και όλα αυτά όταν οι αντίστοιχες ανταποδοτικές υπηρεσίες του Δήμου μας έχουν απαξιωθεί από την Διοίκηση και το έργο που παράγεται, ιδίως στην καθαριότητα, είναι ανεπαρκές. Είναι προφανές ότι με αυτές τις φορομπηχτικές επιλογές του Δ. Συκεών ούτε η ανάπτυξη και η τόνωση της τοπικής αγοράς προωθείται ούτε η κοινωνική δικαιοσύνη επιτυγχάνεται.
Οι προτάσεις της παράταξής μας για τα δημοτικά τέλη είναι :
α. πάγωμα των φορολογικών συντελεστών.
β. κοινωνικά δίκαιο σύστημα φορολόγησης είναι αυτό που λαμβάνει υπόψη το εισόδημα του φορολογούμενου. Προτείναμε και στο παρελθόν την δημιουργία ζωνών στο Δήμο με διαφορετικούς φορολογικούς συντελεστές. Ο Δήμος Συκεών, σε αντίθεση με άλλους, παρουσιάζει σαφή και ορατή κοινωνική διαστρωμάτωση σε διαφορετικές περιοχές του. Π.χ. οι συνοικίες Π. Λεβαντή, Κολοκοτρώνη αλλά και όλες οι παλιές Συκιές υπολείπονται κοινωνικά και οικονομικά από συνοικίες όπως η Εθνική Αντίσταση, το Κρυονέρι κλπ. Αυτή η ιδιαιτερότητα μας καθοδηγεί στην αναζήτηση λύσεων μέσω της δημιουργίας ζωνών με διαφορετικούς φορολογικούς συντελεστές.
γ. Υιοθέτηση κοινωνικά δίκαιων προτάσεων όπως απαλλαγή ή ελάττωση των δημοτικών τελών για τους άνεργους, οικονομικά ασθενείς (π.χ. μικροσυνταξιούχους), πολύτεκνους κλπ.
Ο σχεδιασμός των προτάσεων αυτών προυποθέτουν κοπιώδεις διεργασίες και διαδικασίες. Η υλοποίησή τους προυποθέτει κοινωνική αποδοχή αλλά και θεσμούς συλλογικής διαβούλευσης, οι οποίοι δεν υπάρχουν στον Δήμο μας. Η πολιτική επιλογή που υλοποιείται από την Διοίκηση του Σ. Δανιηλίδη είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Η κατεύθυνση αυτή είναι διαχειριστική, φοροεισπραχτική και δεν έχει ίχνος κοινωνικής δικαιοσύνης.
4. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΞΙΩΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΙΜΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΜΙΣΘΟ ;
Σε αντίθεση με την πανάκριβα δημοτικά τέλη που καταβάλλει ο δημότης Συκεών, ο Δήμαρχος και η Διοίκησή του σταθερά επεκτείνει το φαινόμενο της καταβολής αποζημιώσεων δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας που ασκούν διευθυντικές θέσεις στις δημοτικές μας επιχειρήσεις και επιβαρύνει με τον τρόπο αυτό τον δημοτικό προυπολογισμό.
Η παράταξή μας είναι σταθερά αντίθετη στην μισθοδοσία δημοτικών συμβούλων όταν αυτοί αναλαμβάνουν χρέη αξιωματούχων στις δημοτικές επιχειρήσεις. Στο δημοτικό συμβούλιο της 5.11.2007 με ψήφους μόνο της παράταξης του Σ. Δανιηλίδη αποφασίστηκε να δίνονται έξοδα παράστασης στους Προέδρους και Αντιπροέδρους των ν.π.δ.δ. Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών και Κ.Α.Π.Η. Συκεών (κ. Μ. Σαμαρά, Τ. Τσακιρίδη, Δ. Απατσίδη και Α. Γαλανό αντίστοιχα). ΄Αποψή μας είναι ότι η μισθοδοσία των αιρετών από τις δημοτικές επιχειρήσεις δημιουργεί εξαρτήσεις και αλλοιώνει τις δημοκρατικές διαδικασίες. Προτείνουμε, όταν πραγματικά οι ανάγκες το απαιτούν, να προσλαμβάνονται εξειδικευμένοι επιστήμονες με αξιοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες.
5. Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΡΓΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΣΥΚΕΩΝ.
Η επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Συκεών είναι, εδώ και χρόνια, εγκαταλελειμμένη. Την εποχή της ηλεκτρονικής επανάστασης, όταν και το πιο απομακρυσμένο χωριό της χώρας διαθέτει ηλεκτρονική διεύθυνση και πρόσβαση, είναι απαράδεκτο ο Δήμος μας να στερείται την στοιχειώδη αυτή υπηρεσία. Υπενθυμίζουμε και παλαιότερη πρόταση του Δημοτικού μας Συμβούλου Χρ. Γιαρένη για on line σύνδεση των συνεδριάσεων του Δημοτικού μας Συμβουλίου με το διαδίκτυο. Πρόταση αμεσοδημοκρατική, απλή στην υλοποίησή της και με ελάχιστο κόστος, η οποία παραπέμφθηκε και αυτή στις καλένδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου