1. ΔΟΥΝΑΙ ΚΑΙ ΛΑΒΕΙΝ
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 10.7.2008 συζητήθηκαν προτάσεις της Διοίκησης για την έγκριση αποζημιώσεων και ανάθεσης μερικής απασχόλησης στους Προέδρους και Αντιπροέδρους των Δημοτικών και Κοινωφελών Επιχειρήσεων του Δήμου μας.
Ειδικότερα η Διοίκηση πρότεινε :
α. Την καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης 750 € και 500 € στους Ι. Αδαμίδη και Α. Ισαακίδη, δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας, Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης Συκεών αντίστοιχα.
β. Την καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης 750 € στον Δ. Μασλαρινό και μηνιαίων αποδοχών 375 € λόγω ανάθεσης μερικής απασχόλησης στον Κ. Ζωγόγιαννη, δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας, Προέδρου και Αντιπροέδρου της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Αθλητισμού αντίστοιχα.
γ. Την καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης 750 € στον Ι. Δαλάτση, δημοτικό σύμβουλο της πλειοψηφίας και μηνιαίων αποδοχών 375 € λόγω ανάθεσης μερικής απασχόλησης στον Κ. Νίγδελη, πολίτη, Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Καλλιτεχνικής Παιδείας και Πολιτισμού αντίστοιχα. Ας σημειωθεί ότι ειδικά ο Κ. Νίγδελης υποσχέθηκε ότι θα διαθέτει το ποσό της αμοιβής του σε κοινωφελείς σκοπούς.
Οι θέσεις της παράταξής μας είναι :
α. Διαφωνούμε, από θέση αρχής, με την χορήγηση αμοιβών, αποζημιώσεων ή πάσης φύσεως χρηματικών βοηθημάτων σε αιρετούς δημοτικούς συμβούλους για υπηρεσίες που παρέχουν στο Δήμο ή στα Νομικά του Πρόσωπα. Εξαιρούνται οι αποζημιώσεις του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου και των Αντιδημάρχων, που ρητά προβλέπονται στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.
β. Η επ’ αμοιβή παροχή υπηρεσιών των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας εύλογα δημιουργεί ζητήματα αξιοπιστίας και λειτουργικής ανεξαρτησίας του Δημοτικού Συμβουλίου.
γ. Οι εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι που είναι Πρόεδροι και Αντιπρόεδροι των Δημοτικών Επιχειρήσεων ασκούν υπηρεσίες διοικητικής φύσεως. Ούτε ειδικευμένοι σε αυτό το αντικείμενο είναι, ούτε ειδικές γνώσεις και σπουδές έχουν. Μόνη δίκαιη λύση είναι η πρόσληψη εξειδικευμένων εργαζομένων για τις θέσεις αυτές με αξιοκρατικές διαδικασίες.
Όταν συγκροτήθηκαν οι διοικήσεις των δημοτικών επιχειρήσεων, είχαμε προτείνει την κάλυψη των θέσεων των αντιπροέδρων από στελέχη της παράταξής μας χωρίς καμία αντιμισθία, αφιλοκερδώς. Η Διοίκηση απέρριψε την πρότασή μας και κάλυψε τις θέσεις με δικά της αμειβόμενα στελέχη.
Τελικά η παράταξή μας κατήγγειλε ως απαράδεκτες και καταψήφισε τις προτάσεις της Διοίκησης.
Η συμμετοχή των πολιτών στα κοινά δεν είναι και δεν πρέπει να γίνει ούτε επάγγελμα ούτε αμειβόμενη δραστηριότητα.
2. Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ;
Για άλλη μια φορά στις τελευταίες συνεδριάσεις είδαμε το Δημοτικό Συμβούλιο να σέρνεται στην κυριολεξία πίσω από τις επιλογές του Σ. Δανιηλίδη με αφορμή τη συζήτηση για την κήρυξη αναγκαστικής απαλλοτρίωσης δώδεκα οικοπέδων στην περιοχή του Τομέα Τειχών.
Σύμφωνα με το Νόμο, για την κήρυξη Αναγκαστικής Απαλλοτρίωσης απαιτείται προμελέτη για το τι κτίριο θα κατασκευαστεί στον συγκεκριμένο οικοπεδικό χώρο, η οποία έπρεπε να βρίσκεται στο γραφείο Δημοτικού Συμβουλίου, προς εξέταση από τους Δημοτικούς Συμβούλους, τρείς ολόκληρες μέρες πριν τη συνεδρίαση.
Ο Σ. Δανιηλίδης ισχυρίστηκε ότι «υπάρχει η προμελέτη του έργου στην Τεχνική Υπηρεσία» και ο Πρόεδρος Α. Σαουλίδης κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να ψηφίσει (!!!) αν κρίνει αναγκαία την ύπαρξη προμελέτης. Οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας ψήφισαν ότι δεν απαιτείται προμελέτη και αγνόησαν με τον τρόπο αυτό και τον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και τον Κανονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η παράταξή μας καταψήφισε την εισήγηση της Διοίκησης εκτός ενός Δημοτικού μας Συμβούλου, ο οποίος την ψήφισε δεχόμενος ως αληθή τον ισχυρισμό του Δημάρχου, με τον όρο ότι την επόμενη μέρα θα επισκεπτόταν την Τεχνική Υπηρεσία για να δει την προμελέτη, όπως και έγινε.
Δυστυχώς, τελικά αποδείχτηκε ότι δεν υπήρχε προμελέτη για το συγκεκριμένο έργο και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος για να «μπαλώσει» τα πράγματα είχε ήδη στείλει, από το πρωί της ίδιας μέρας, στο γραφείο του Δημοτικού Συμβουλίου αντίγραφο της Μελέτης άλλου σχολικού κτιρίου, κάτι το οποίο δεν γνώριζε αρμόδιο στέλεχος των Τεχνικών Υπηρεσιών.
Τελικά μια εβδομάδα μετά, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 10.7.2008 η Διοίκηση επανέφερε το ίδιο θέμα, χωρίς να είναι προγραμματισμένο να συζητηθεί, ακύρωσε την σχετική Απόφαση της 3.7.2008, λαμβάνοντας μια νέα, έχοντας καταθέσει αυτήν τη φορά έγκαιρα τη σχετική προμελέτη.
Τα γεγονότα αυτά αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι η Διοίκηση του Δήμου απαξιώνει το θεσμό του Δημοτικού Συμβουλίου και παραβιάζει τον Νόμο και τον Κανονισμό, όταν έτσι τη βολεύει. Δυστυχώς ούτε ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, ο οποίος θα έπρεπε να τηρεί την εφαρμογή του Νόμου και του Κανονισμού, στάθηκε στο ύψος του θεσμικού του ρόλου.
3. ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ.
Πήραμε και δημοσιεύουμε επιστολή του δημοτικού συμβούλου της παράταξής μας Κώστα Ζ. Σβώλη :
«Με μεγάλη μου έκπληξη είδα στο τεύχος Νο 82 να δέχομαι επίθεση από το γνωστό πλέον τελικό «διαμορφωτή» των κειμένων του περιοδικού μας - και όλοι πλέον γνωρίζουν ποιος είναι αυτός - για το γεγονός ότι ψήφισα πρόταση της διοίκησης που αφορούσε την αναγκαστική απαλλοτρίωση δώδεκα οικοπέδων στον Τομέα Τειχών.
Μάλιστα το παράπονο θιγόμενου πολίτη διαστρεβλώθηκε σε «ιδιαίτερες συνομιλίες» δικές μου μαζί του. Η αλήθεια είναι ότι όσα χρόνια είμαι Δημοτικός Σύμβουλος ιδιαίτερες συνομιλίες δεν είχα με κανέναν και όποιος μπορεί τον προκαλώ να αποδείξει το αντίθετο.
Η διαφωνία μου με τη Διοίκηση είναι γνωστή και δεδομένη και αφορά την προσπάθεια απεμπλοκής από τη λειτουργία των Νηπιαγωγείων σε καταστήματα, την υπόθεση των 1ου-5ου Δημοτικών Σχολείων και το Τ.Ε.Ε..
Διανύουμε πλέον την τέταρτη χρονιά από την παραίτησή μου από Αντιδήμαρχος και δυστυχώς :
- ούτε ένα τμήμα Νηπιαγωγείου έφυγε από κατάστημα,
- ούτε η κατασκευή των κτιρίων για τα 1ο-5ο Δημοτικά ξεκίνησε παρά την έγγραφη υπόσχεση του Δημάρχου το 2003, πριν τη μεταφορά τους, ότι σε δύο με τρία χρόνια τα νέα κτίρια θα ήταν έτοιμα ενώ την ίδια ώρα το παλαιό τους κτίριο εξαιρέθηκε από χώρος Εκπαίδευσης και απαξιώνεται καθημερινά,
- ούτε η κατασκευή του κτιρίου για το Τεχνικό Λύκειο ξεκίνησε και συνεχίζει αυτό να λειτουργεί στριμωγμένο και πάντοτε απογευματινό.
Ο Δήμαρχος είχε άλλες προτεραιότητες και αυτό αποδεικνύεται δυστυχώς καθημερινά δημιουργώντας όχληση σε χιλιάδες μαθητές.
Οι ανάγκες για την Εκπαίδευση ολοένα αυξάνονται, οι λιγοστές απαλλοτριώσεις δεν επαρκούν, η εξαίρεση ενός σχολικού χώρου ίσως και να είναι πολυτέλεια και πιθανώς απαιτείται αναθεώρηση παλαιών Αποφάσεων και σίγουρα πραγματοποίηση λαϊκών Συνελεύσεων για να βάλουν οι ίδιοι οι Πολίτες τις Προτεραιότητες.
Τι να προηγηθεί ; Σχολείο ; Πλατεία ; Χώρος Στάθμευσης ; Συνδυασμός αυτών και ποιος ;
Άρα είναι απόλυτα κατανοητό και κριτική να ασκώ και να ψηφίζω προτάσεις της Διοίκησης όταν το κρίνω. Άλλωστε ως εκπαιδευτικός είμαι υπέρ της κατασκευής σχολείων, άρα και δέσμευσης οικοπέδων με όποιο κόστος, ακόμη και σε προσωπικό επίπεδο.
Εκείνο που δε γίνεται κατανοητό από πολύ κόσμο είναι πως μπορεί να εκλιπαρείς διαρκώς για στήριξη από την Αντιπολίτευση και όταν ένας Δημοτικός της Σύμβουλος ψηφίζει πρότασή σου να του επιτίθεσαι, να τον χαρακτηρίζεις «πονηρό» και να τον λοιδορείς στο περιοδικό του Δήμου.
Κλείνοντας θα επαναλάβω για πολλοστή φορά το ερώτημα :
Αν το συγκεκριμένο περιοδικό αποτελούσε επίσημο κρατικό έντυπο μιας χώρας, με την τακτική να λοιδορεί εκπροσώπους της Αντιπολίτευσης - ανθρώπους που εκφράζουν μια διαφορετική άποψη, τότε τι πολίτευμα θα είχε η χώρα αυτή ;».
1 σχόλιο:
Θα με ενδιέφερε να δω τον τροποποιημένο Δημοτικό και Κοινοτικό Κώδικα Δήμου Συκεών κάποια στιγμή.
Δημοσίευση σχολίου